تماس با ما :32238308_034        email:info@barnameh.kermancity.ir

 

 

طرح

سراسری سواد IT

آموزش رایگان دوره شهروند الکترونیک

.. 21

مقدمه

در دنیای امروز که سرعت پیشرفت در عرصه علم به دقیقه و ثانیه رسیده است پیوستن به جهان الکترونیک و فناوری اطلاعات تنها راه ورود به این بزرگراه وسیع و پرتردد است.

البته با وجود مسائل و مشکلات عدیده مربوط به آلودگی هوا ، آلودگی های صوتی ، ترافیک ،اتلاف انرژی و اهمیت زمان، لزوم بستر سازی و اعمال دولت و خدمات الکترونیک بسیار مهم می نماید .

تنها با نگاهی کوتاه به ازدیاد جمعیت منتظر در صفوف طولانی بانکها ، خیایانهایی مملو از خودروهایی که رانندگان آنها کلافه و منزجر به ترافیک سنگین پیش روی خود می نگرند، کودکانی که به سختی نفس می کشند و سالخوردگانی که معمولاً به دلیل فشارهای عصبی و آلودگی های صوتی و ... قدم از منزل به بیرون نمی گذارند و والدینی که مضطرب از فضای بیمار گونه جامعه نگران آینده فرزندانشان هستند به سادگی می تواند متوجه ضرورت آموزشهایی با متد و محتوایی نوین شد.

گرچه تاکنون تلاشهای بسیاری را در زمینه افزایش سطح آگاهی مردم عزیزمان در زمینه علم و فناوری و ارتقای کیفیت خدمات الکترونیک نموده است ، لیکن با عنایت به سرعت سرسام آور موج ITدر جهان، ایرانمان هنوز در جایگاه حقیقی خود قرار نگرفته است .

نمونه ای از این تلاش ها نصب و راه اندازی پایانه های خرید و فروش در فروشگاهها و مراکز خدماتی و افزایش دستگاههای ATM و ارائه خدمات الکترونیک توسط بانکها و ارگانها و سازمانهای مختلف را می توان نام برد که البته قابل تقدیر است ولی کافی نیست.

طرح سراسری شهروند الکترونیک با امید حمایت از سوی ارگانهای مربوطه می کوشد تا به روند بستر سازی دولت و خدمات الکترونیک تسریع بخشد که یقیناً این امر محقق نمی‌گردد جز با آموزش تمامی شهروندان و آشنا نمودن ایشان با موضوع شهروند الکترونیکی.

حال به منظور آموزش و آشنایی هموطنان عزیز با مباحث دولت الکترونیک و ویژگی های آن با تشکیل ستادی با عنوان ستاد آموزش‌های نوین الکترونیکی که به اختصار سانا نامیده می‌شود اقدام به برنامه ریزی در خصوص آموزش رایگان 17.5 میلیون نفر از هموطنان نموده است.

شهروند الكترونيك كيست؟

شهروند الكترونيك كسي است كه از حداقل دانش لازم درباره مفاهيم پايه فناوري اطلاعات و ارتباطات برخوردار است، توانايي برقراري ارتباط با اينترنت و ارسال و دريافت پيام‌هاي الكترونيكي از طريق پست الكترونيك را دارد و همچنين اطلاعات‌، خدمات‌، كالاها و نرم افزارهاي مورد نياز خود را از طريق اينترنت جستجو مي‌كند.

در زندگی امروزی، به دلیل تعدد وظایف شهروندان، هر فرد نیاز ها و وظایف گوناگونی دارد و برای رفع بسیاری از نیاز های خود، مجبور به استفاده از شیوه های آسان و کم هزینه تر مي‌باشد. یکی از روشهای جایگزین انجام فعالیت های روزمره شهروندی، مانند پرداخت قبوض، پرداخت عوارض، انجام امور بانکی، مراجعه به ادارات، دریافت مجوزات، خرید و فروش، آموزش و غیره است.

فواید و مزايد شهروند الکترونیک

اینترنت ودیگر ابزارهای ارتباطی جدید، روش های جدیدی در زندگی بشر امروزی بوجود آورده‌اند. استفاده از خدمات برخط منافع بسیاری مانند کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌ها، تسریع در انجام امور و ده‌ها منفعت دیگر درپی دارند.
از فوايد اصلي پياده سازي شهروند الكترونيك در کشور ما "افزایش عدالت اجتماعی، کاهش مراجعه به بانک ها، پوشش محدودیت فضای مناسب آموزشی خصوصاً در سطح تحصیلات عالی با توجه به تعدد متقاضیان این امر در کشور، کاهش ترافیک کلان شهر ها، کاهش مصرف سوخت در کشور، کاهش سفر های درون شهری و برون شهری، افزایش کارایی، کاهش قابل توجه هزینه های نیروی انسانی، کاهش مراجعه ارباب رجوع به ادارات، کاهش امکان دریافت و پرداخت رشوه، اطلاع رسانی صحیح، سریع و به هنگام ، افزایش رضایت مخاطب، کاهش هزینه های دولتی و ملي ، مبارزه با جنگ نرم در فضاي سايبر انتقال فرهنگ، رشد و توسعه فرهنگ و هنر و امکان دریافت صحیح مالیات از مودیان مالیاتی مي باشد" كه می توان به آنها اشاره نمود.

اهداف و راهبردهاي طرح

هدف از اجرای طرح با توجه به این مهم که تربیت شهروند الکترونیک لازمه تحقق دولت الکترونیک می باشد افزایش سطح سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می باشد بگونه ای که بتوانیم شاهد آثار مستقیم و غیر مستقیم این طرح در جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک و پیاده سازی سیستم مدیریتی نوین شهری مبتنی بر فناوری اطلاعات باشیم. به اختصار این طرح اهداف زیر را شامل می گردد:

1. بسترسازی و فرهنگ سازی به منظور اصلاح الگوی مصرف از طریق استفاده از ابزارها و خدمات الکترونیک ارائه شده (بدین منظور ذکر چند نمونه قابل توجه می باشد):

در هر خانوار به طور میانگین در طی یک ماه حداقل 2 سفر غیر ضرور انجام می گیرد.( سفر غیر ضرور به سفری اطلاق می‌گردد که قابلیت اجرای اهداف آن برای شخص در منزل نیز وجود دارد.). طبق بررسی‌های به عمل آمده برای هر سفر غیر ضرور حدود 1 لیتر بنزین مصرف می‌گردد. با در نظر گرفتن 17.5 میلیون خانوار کشور که جمعاً در طی یک ماه حدود 35 سفر غیر ضرور انجام می‌دهند ماهانه 35میلیون سفر انجام گرفته که بیانگر مصرف 35 میلیون لیتری بنزین در هر ماه می باشد. حال در صورت توانمند شدن شهروندان به انجام امور خود در منزل ماهانه تنها حدود 200 الی 300 میلیارد ریال از طریق کاهش مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.

2. بستر سازی مناسب برای ایجاد بانک، شهر، شهرداری و در نهایت دولت الکترونیک

پیاده سازی دولت الکترونیک نیازمند بسترسازی جهت الکترونیکی شدن بانک، شهرداری و شهر بوده که همانا لازمه این بستر سازی، الکترونیکی شدن شهروندان و آشنایی ایشان با مباحث موجود در دولت الکترونیک و خدماتی می باشد که در شهر، شهرداری ها، بانک ها، و سایر ارگان ها و نهاد ها به شکل الکترونیک قابل ارائه می باشد. که در صورت تحقق آموزش شهروندان هزینه‌های اجراء و پیاده سازی دولت الکترونیک به مراتب کمتر بوده و صرفه جویی صورت گرفته از طريق آموزش و در هزینه امور جاری سازمان ها و ارگان های مذکور نیز بسیار قابل تامل می باشد.

3. آموزش تخصصی

آموزش تخصصی مورد نیاز کلیه کارکنان و پرسنل استانداری ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نظام اداری و بانکی در تمامی استان ها و در نهایت در سراسر کشور جهت توانمند شدن پرسنل به منظور ارائه خدمات سازمان مربوطه به شکل الکترونیک به عموم هموطنان که در صورت آموزش شهروندان و آشنایی و آگاهی ایشان به نحوه استفاده از مزایای دولت الکترونیک، کارکنان و پرسنل سازمان ها و ارگان های ارائه دهنده این خدمات نیز می بایست توانایی ارائه خدمات و انجام امور درخواستی مراجعه کنندگان را از طریق ادوات و ابزارهای الکترونیک موجود در سازمان داشته باشند و این میسر نمی شود مگر با آموزش عمومی و تخصصی کارکنان به نوع و نحوه ارائه خدمات الکترونیک در جهت پاسخگویی مناسب و اجرای سریع و کارآمد آن که به نوبه خود اجرای آن هزینه زیادی را به سازمان ها، نهاد ها و ارگان ها تحمیل می نماید که سازمان ها نه تنها این هزینه را انجام نداده بلکه در هزینه انجام امور نیز صرفه جویی مناسبی خواهند برد.

4. توانایی بهره مندی عموم شهروندان از خدمات نوین قابل ارائه در استانداری، فرمانداری، شهرداری، نظام اداری و بانکی در تمامی استان ها و در نهایت در سراسر کشور به شکل مطلوب و دلخواه

5. تسهیل در برنامه های روزمره عموم شهروندان

6. ترویج استفاده از ابزارهای الکترونیکی و بهره مندی از شبکه های ارتباطی

7. ارتقاء سطح سواد و معلومات IT عموم شهروندان

8. کاهش هزینه های توسعه مبتنی بر فنآوری اطلاعات

9. فرهنگ سازی و به وجود آمدن بستری مناسب جهت پیاده سازی دولت الکترونیک

10. کاهش هزینه های انتشار اسکناس، چک پول، اوراق و اسناد بانکی

طبق آمارهای موجود سالیانه رقمی بالغ بر 120 میلیارد ریال جهت امحاء اسکناس های فرسوده و نگهداری و چاپ اسکناس توسط بانک مرکز ی کشور هزینه می گردد. در صورت آموزش مفاهیم شهروند الکترونیکی و استفاده از آن توسط شهروندان و در نهایت نهادینه شدن فرهنگ استفاده ازابزار و ادوات الکترونیک از قبیل خرید اینترنتی، استفاده از دستگاه های کارتخوان و ...، به خودی خود میزان استفاده از اسکناس در میان شهروندان کاهش یافته که این امر خود سبب کاهش در هزینه ذکر شده فوق می گردد.

11. کاهش سفرهای شهری بدلیل استفاده شهروندان از خدمات الکترونیکی سازمان ها و ارگانهاي در منزل

12. کاهش بار ترافیکی به دلیل کاهش سفرهای شهری

13.کاهش مصرف سوخت به دلیل کاهش سفرهای شهری که نمونه آن در بند 1 اهداف ارائه گردید.

14.کاهش در هزینه های درمانی شهروندان

به دلیل کاهش تردد شهروندان در سطح شهر، میزان مواجهه ایشان با خطرات احتمالی از قبیل آلودگی هوا، تصادفات و ... به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته که این امر به نوبه خود هم سبب کاهش در هزینه های درمانی صرف شده در کشور شده و هم میانگین شادابی و طراوت شهروندان را افزایش می دهد.

15.استفاده بهینه از زمان

16.کاهش هزینه های تحمیلی به نظام اداری کشور به دلیل انجام سنتی امور توسط عموم شهروندان

با الکترونیکی شدن سازمان ها و ارائه و انجام امور با ادوات و ابزار الکترونیک میزان استفاده از ملزومات اداری در تمامی سطوح اداری تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد که طبق بررسی های انجام گرفته این کاهش بین 65% الی 80% خواهد بود که به خودی خود سبب کاهش 65% الی 80% در هزینه های ریالی سازمان می‌گردد.

17.افزایش اعتماد شهروندان به مدیریت شهری، شهرداری‌ها و بانکداری الکترونیک ( به دلیل عدم آشنایی باخدمات الکترونیکی ارائه شده)

و غیره ...

ویژگی‌های و قابليت‌هاي طرح

· نوع طرح : اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی

· مکان اجرا : سراسر کشور

· مخاطبین : تمامی شهروندان

· دامنه سنی مخاطبین: 12 تا 75 سال

· آموزش به شکل رایگان جهت تمامی هموطنان در سراسر کشور

· ظرفیت طرح: در سه فاز جمعا 17 میلیون نفر ( فاز اول 5، دوم 5 و سوم 7 میلیون نفر)

· قابلیت گذراندن دوره از 6 الی 36 ماه

· قابلیت اجراء به صورت همزمان در تمامی نقاط کشور به صورت کاملا یکسان و برابر برای تمامی متقاضیان

· آموزش به 3 شکل حضوری، نیمه حضوری و مجازی و بدون پرداخت هزینه اینترنت توسط متقاضیان(هزینه بسیار ناچیز)

· آموزش رایگان دوره های عمومی و تخصصی درخواستی تمامی سازمان ها و ارگان های شهری و استانی از قبیل

· حداقل تحصیلات مورد نیاز داشتن سواد خواندن و نوشتن

· اعطاء گواهینامه ملی از سوی مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران

· اعطاء گواهی نامه پایان دوره سانا

· اعطاء گواهی نامه بین المللی دارای اعتبار در بیش از 150 کشور دنیا

محتوای آموزشی طرح

(دروسی که در دوره تدریس می‌گردد)

1. شهروند الکترونیک

که اساساً لازمه یک دولت الکترونیک است و در آن داوطلب با خدمات الکترونیکی ارائه شده از سوی ارگانها و سازمانهای مختلف و

همچنین نحوه استفاده از خدمات مذکور آشنا می شود.

2. بانکداری الکترونیک

این دوره که اساساً یکی از پایه های بنیادین دولت الکترونیک است مردم را به سمت استفاده از خدمات الکترونیک و تبدیل پول از شکل اسکناس به الکترونیک تشويق مي‌كند و به آنان مي آموزد که باید سیستم دریافت و پرداخت خود را از اساس تغییر دهند.

3. زبان انگلیسی

که لازمه برقراری ارتباط با یک کامپیوتر است به این دلیل که زبان کامپیوتر زبان انگلیسی است.

4. کامپیوتر (نرم افزار(مهارت هاي هفتگانهICDL، سخت افزار)

ü نرم افزار: مهارت هاي هفتگانهICDL، سیستم عامل، مجموعه نرم افزارهای اداری و گرافیک و روش استفاده از آنها

ü اینترنت: روشهای اتصال، نحوه استفاده بهینه ، سایتهای برتر خدمات الکترونیک

ü اینترنت: سخت افزار : شناسایی قطعات ، عیب یابی و تعمیرات

5. کارآفرینی

هدیه ای از مرکز کار آفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که تلاشی است برای حمایت از ایده های نوین کار آفرینی و نیز کار آفرینان برتر ، با پشتوانه علمی دانشگاه تهران و همراهی مرکز فابا

6. بیمه الکترونیک

نمونه موردی در خصوص مراحل اجرای یک طرح 25000 نفر

1. دريافت تهيه آموزش شهروند الكترونيك توسط استان جهت برگزاری طرح:

بدین صورت که مجموعه شهری با توجه به تعداد خانوارهای استان یا شهر خود تعداد سهمیه مورد نظر را که معمولا80 % تعداد خانوارها می باشد به ستاد اعلام و ستاد جهت بررسی به شورای عالی سیاستگذاری خود جهت تصویب و تخصیصی سهمیه ارسال می نماید.

شورای عالی سیاستگذاری پس از بررسی های مربوطه با کل یا قسمتی از سهمیه مورد درخواست موافقت می نماید که به صورت مکتوب به مجموعه درخواست کننده ابلاغ خواهد شد . پس از آن طی یک جلسه حضوری جزئیات طرح بر نامه ریزی و جهت ورود به مرحله عملیاتی آماده می گردد .

2. شروع تبلیغات شهری و اطلاع رسانی به مردم جهت ثبت نام در دوره:

ü تبلیغات محیطی شامل بنر، بیلبورد، پوستر و تهیه فرم ثبت نام که توسط سانا طراحی و توسط مجموعه شهری چاپ و در اختيار مردم قرار مي گيرد.

نمونه تبلیغات محیطی ( در طرح اجراء شده در کرج)

ü رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری

ü تبلیغات مردمی شامل عنوان در مساجد توسط ائمه جمعه و در مدارس

ü واحدهای سیار در سطح شهر و معابر عمومی ( اتوبوس و ميني بوس سيار)

ü واحد هاي مستقر در سطح شهر همانند ساختمان هاي دولتي و چادر هاي ثابت در سطح شهر

3. انجام پیش ثبت نام: این مرحله با هماهنگی مرکز فابا در مكان‌هاي منتخب صورت خواهد گرفت که دسترسی برای مردم را تسهیل نماید. مردم با مراجعه به بانکهای عامل در سطح شهر فرم های ثبت نام را تحویل گرفته و پیش ثبت نام می نمایند و در این مرحله زمان و مکان در نظر گرفته شده جهت تعیین روز سمینار به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

4. ارزیابی تعداد ثبت نام کنندگان، جهت برنامه ریزی های راهبردی و دقیق برای اجرای شایسته طرح.

5. تعیین محل برگزاری سمینار : در این مرحله مردم به محلی که به عنوان دفتر یا دفترهای اجرایی ستاد در نظر گرفته شده است مراجعه می نمایند تا از زمان و مکان دقیق برگزاری همایش توجیهی مطلع شده و فرم هایی که از بانک در یافت نموده اند با ممهور شدن به مهر واحد ثبت نام معتبر گردد.

6. صدور کارتهای ورود به همایش که قبل از آغاز همایش به مردم ارائه می گردد.

7. آماده سازی کلیپ مختص شهر مورد نظر که فیلم و تصاویری از کلیه فعالیتهای تیم و مجموعه شهری از ابتدای طرح خواهد بود.

8. دعوت از مسئولین سانا جهت سخنرانی در سمینار افتتاحیه

9. تعیین تیم های تشریفات ، انتظامات ، تدارکات و فنی سمینار

10. برگزاری همایش بر اساس بر نامه زمانبندی و ارائه هدایا، در این همایش ها مردم با ضرورت اجرای طرح ، نوع آموزش ، علت برگزاری رایگان آموزش ، مدت دوره و کلیه موارد مربوط به طرح آشنا شده تا با اطلاعات کامل و جامع به ثبت نام اقدام نمایند.

ü لازم به ذکر است در این همایش ها به قید قرعه به يك درصد افراد حاضر در همایش جوائزی اهدا می گردد که شامل بورسیه های آموزشی از 8 تا 36 میلیون ریال اعتبار ، جوائزی از ارگانها و نهاد های مختلف شهری و همچنین جوائزی از سوی بانکها خواهد بود.

11. اعلام مهلت ثبت نام قطعی و تکمیل مدارک داوطلبین.

12. تحویل رمزهای امنیتی به مردم جهت آغاز رسمی دوره.

13.مراجعه داوطلبین به واحد انتشارات و تهیه E-BOOK های آموزشی

ü هزينه تهيه محتواي آموزشي دوره بر عهده داوطلب مي باشد، در صورتيكه داوطلب بتواند دوره آموزشي را با موفقيت طي نمايد هزينه كتب به وي مسترد خواهد شد.

14.پشتیبانی LMS که به صورت شبانه روزی در خدمت داوطلبین خواهد بود.

15.تهیه و اعطای کارتهای اعتباری شهروند الکترونیک مختص هر فرد با همکاری شبکه بانکی و بانک عامل و تحویل به عموم کاربران توسط سانا

نمونه کارت شهروند الکترونیک

16.برگزاری آزمون، که در انتهای دوره و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

17.اعطای گواهي نامه پايان دوره

18.برگزاری سمینار اختتامیه

تبصره : سمینار های افتتاحیه و اختتامیه با حضور مسئولین ستاد، مرکز فابا، دانشگاه تهران، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و کلیه مسئولین استانی و شهری برگزار می گردد.

نکته مهم : تولید محتوای جدید

شایان توجه است، در صورت تمایل مجموعه های استانی از قبیل استانداری، شهرداری، بانک ها و .... به ارائه آموزشهای خاص به پرسنل خود و عموم هموطنان، سانا قادر خواهد بود برای آموزشهای مورد نظر تولید محتوا نموده و در قالب دوره شهروند الکترونیک به مردم ارائه دهد و این خدمت به صورت کاملاً رایگان خواهد بود. به عنوان مثال در شهر مشهد مقدس نحوه برخورد مجاور با زائر تولید و به مردم ارائه گردید که جزء نیازهای ضروری در این شهر بوده و با استقبال مردم شهر مواجه گردید.

ویژگی های متولیان اجرای طرح:

دوره شهروند الکترونیک در برنامه آمورش رسمی کشورهای پیشرفته به صورت الزامی در بین سنین 12 تا 16 سالگی به نوجوانان که شهروندان موفق فردای آن کشور هستند آموزش داده می‌شود ولی از آنجا که در ایران به دلیل ضعف سیستم آموزش و پرورش و استفاده از سیستم آموزشی منسوخ شده در سه دهه پیش ،که قابلیت انعطاف پذیری و تغییر در ساختار درسی با توجه به نیاز جامعه را ندارد و این خلا بجا مانده از این دوران ، بر مشکلات جامعه اطلاعاتی در عصر کنونی می‌افزاید و بار این آموزش و اطلاع رسانی بر دوش سازمانهایی که وظیفه آنها آموزش نمی باشد سنگینی می‌کند و این دوره به صورت یک دوره غیر رسمی ارائه می شود و باز هم در تمام دنیا مرسوم است که در آموزش غیر رسمی به دلیل عدم وجود تحمیل از سوی سیستم می بایست شهروندان را در بستر عوامل انگیزشی به سمت چنین آموزشهایی هدایت کرد پس قبل از آموزش باید به صورت کاملا سراسری و به صورت گسترده اقدامی موثر در جهت فرهنگسازی وترغیب شهروندان به استفاده از خدمات دولت الکترونیک انجام شود.

همچنین با بررسی شاخص‌های توسعه اطلاعاتی و چالش‌های موجود در ایران به این نتیجه می رسیم که آموزش مجازی به دلایل زیر در سطح گسترده امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه سامانه‌ای متناسب با زیرساختهای ارتباطی در کشور بتواند مشکلات ناشی از پهنای باند ضعیف را برطرف نماید .

چالش‌هاي فراروي شهروند الكترونيكي

ü فقدان سرمايه‌گذاري مناسب در زمينة مخابراتي وداده‌اي

ü پهناي باند اختصاص‌يافته به هرشهروند به‌طور متوسط b/s 100

ü پهناي باند اختصاص‌يافته به هرمؤسسه به‌طور متوسط kb/s 51

ü كمبود اعتبارات مالي

ü ايجاد و برگزاري دوره‌هاي آموزش مجازي بسيار گران است

ü لزوم تأمين محتواي ديجيتالي كتابخانه وآزمايشگاه مجازي

ü افزايش 600 نفر درآموزش مجازي: 50 ميليارد ريال هزينه و Mb/s 50 پهناي باند شبكه

پس در اینجا نقش یک مجری آموزشی قدرتمند با حوزه فعالیت کشوری ( دانشگاه تهران ) که در کاهش هزینه های اجرایی آموزش نقش بسزایی دارد، یک مجموعه ای که در مباحث فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک سیاستگذار بوده ( مرکز فابا ) و مجموعه ای که کلیه عوامل استانی و شهری را هماهنگ و در راستای اجرای طرح بسیج نماید ( سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) بسیار حائز اهمیت می باشد.

توانمندي ها و نقاط قوت طرح شهروند الكترونيكي

با تمام مشکلات وچالشهای پیش رو آیا ستاد آموزش های نوین الکترونیکی (سانا) امکان آموزش تمامی اقشار جامعه در سرا سر ایران را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه دارد؟

1. حضور مستقیم وزارت خانه ها، سازمان ها، ارگان ها و نهاد های ذکر شده فوق در برگزاری طرح ملی ارتقاء سواد IT مهمترین نقطه قوت سانا می باشد.

2. عموم مردم در هر نقطه از ایران می توانند با حداقل سرعت اینترنت ازاین سامانه آموزشی بهره مند شوند.

3. هر کاربر جداگانه در محیط آموزشی واقعی درسها را دریافت می کند و تا زمانی که هر مرحله درسی را با موفقیت به اتمام نرساند نمی تواند درس بعدی را دریافت کند پس به این ترتیب این آموزش به صورت تضمینی برای هر شهروند با هر ضریب هوشی ارائه می شود .

4. تقریبا هزینه اتصال به اینترنت برای کاربران این دوره بسیار ناچیز و در حد رایگان می باشد.

5. برخورداری از تیم پشتیبانی فنی بسیار قدرتمند مستقر در سانا

6. استفاده از اساتید مطرح در سامانه اساتید دوره

7. ظرفیت غیر قابل رقابت از سوی دیگر مجریان سیستم آموزش مجازی با ظرفیت پذیرش چهار میلیون هشتصد هزار نفر در سال

8. تعدد شعب پشتیبانی برای تمامی نقاط عرضی کشور عزیزمان با بیش از 1080 شعبه پشتیبان

9. تولید محتوای مورد نیاز سازمان ها، ارگان ها و نهاد های همکار و یاری دهنده در مدت زمان حداکثر ده روز و بارگذاری در سامانه مجازی

10. اعطای مدرک معتبر ملی و بین المللی از سوی دانشگاه تهران واعطای مدارک مورد تایید دفتر منابع انسانی ریاست جمهوری برای پرسنل در جهت ایجاد انگیزه برای شهروندان و کارمندان

11. پنل مدیریت سامانه آموزشی در اختیار سانا بوده و سانا می تواند با توجه به سهمیه هر استان نسبت به توزیع دسترسی به این پنل اقدام نماید

لازم به ذکر می باشد مراحل اجراء از نظر ترتیب زمانی برای کلیه استان ها ثابت و از نظر مدت زمان اجراء متغیر می باشد. همچنین قبل از شروع مراحل اجراء مجموعه های شهری می بایست محل اسكان و ساير خدمات جهت اجراي طرح براي تيم سانا مهيا نمايد.

در پایان امیدواریم بتوانیم با همیاری و همکاری تمامی دلسوزان این مرز و بوم خدمتی هر چند کوچک در جهت پیش برد آرمان ها و اهداف دولت عدالت محور خدمتگزار و اعتلای هر چه بهتر و باشکوه تر ایران عزیز اسلامی برداریم. باشد که در این مسیر خداوند متعال همراه، پشتیبان و یاریگرمان باشد.

آخرین اخبار

  • 1
  • 2
پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1396 04:03
میلاد مهدی(عج)، مشعل هدایت و روشن گری، مبیّن حقیقت، بر اهل طریقت مبارک باد....
سه شنبه, 05 ارديبهشت 1396 08:26
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک...
سه شنبه, 22 فروردين 1396 04:04
میلاد امام علی(ع) آغازگر اشاعه عدالت، مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت،...
دوشنبه, 30 اسفند 1395 06:31
  حمد و سپاس پروردگار منان را که در سایه الطاف بیکرانش سالی...
یکشنبه, 22 اسفند 1395 07:39
  شهردار کرمان در نشست آموزشی رانندگان تاکسی: تاکسی‌های درون‌شهری به سیستم هوشمند مجهز...
دوشنبه, 16 اسفند 1395 04:32
معاون برنامه ریزی و اقتصادی خبر داد: حمایت شهرداری از سرمایه گذاری داخلی و...
شنبه, 14 اسفند 1395 05:43
به همت معاون برنامه ریزی و اقتصادی شهردار کرمان انجام شد: برگزاری دوره آموزشی...
چهارشنبه, 11 اسفند 1395 05:19
فراخوان اجرای 200 استند دیجیتال شهرداری کرمان در نظر دارد نسبت به اجرای 200...
سه شنبه, 10 اسفند 1395 05:50
معاون برنامه ریزی و اقتصادی خبر داد: حمایت شهرداری از سرمایه گذاری داخلی و...
دوشنبه, 09 اسفند 1395 07:46
بررسی روند اجرایی شدن پروژه فیبر نوری در شهرداری کرمان   روند اجرایی شدن...
شنبه, 07 اسفند 1395 09:11
تجهیز رانندگان تاکسی کرمان به لباس فرم در سال جدید صبح امروز نشستی با...
چهارشنبه, 27 بهمن 1395 08:01
معاون برنامه ریزی و اقتصادی شهرداری کرمان تاکید کرد: ضرورت استفاده هر چه بیشتر...

معرفی زیر مجموعه ها

  سازمان آمار و فناوری اطلاعات
  سازمان قلعه دختر و قلعه اردشیر

 

معرفی معاون برنامه ریزی و اقتصادی